Õppejõu väljakutse 3- kes on meie huvirühmad?

Tere taas! Oleme jõudnud järgmise sammuni meie teekonnal. Seekord jätkame samuti avaliku sektori teemadel, millest me juba eelmises postituses rääkisime. Kui eelmine kord rääkisime kahe erineva valla probleemidest, siis täna arutame sellel teemal, kes oleksid meie huvigrupid ja mis kasu nad saaksid kui need probleemid edukalt lahendaksime. 

Kes on meie huvigrupid?

  1. Vald ja juhtivorganid

  2. Elanikud ja laiem avalikkus

  3. Konkurendid/opositsioon

  4. Valla asutused

  5. Riik üldisemalt


Allpool näed ka, kuidas me need huvigrupid huvigruppide kaardile ehk stakeholder map-ile paigutasime.


Küsimused huvigruppide paremaks mõistmiseks

Nüüd vastame meile õppejõu poolt antud küsimustele. Läbi nende küsimuste saame me huvigruppe paremini mõista.

  1. Kes edukast probleemide lahendamisest kasu saab ja kes on huvitatud probleemide edukast lahendamisest?

Kasu on kindlasti mõlemapoolne ehk kasu saavad nii elanikud kui ka vald ise. Läbipaistev ja avatud kommunikatsioon hoiab ära arusaamatusi, vallal on võimalik arvestada elanike ootustega ning see paneb ka elanikke väärtustatuna tundma. Huvi selle eesmärgi saavutamise osas on kindlasti elanikel suurem, sest hetkel on nemad rohkem teadmatuses. Kuid jällegi ma arvame, et huvi on ja peaks olema ka vallapoolne, et rohkem kuulata, mida rahvas päriselt ootab ja tahab.

  1. Kellega me koostööd teeme ja kes pakub välja häid ideid nende lahendamiseks?

Kõige rohkem peaks selles osas jällegi koostööd tegema elanikega, uurima, mis on nende ootused ning kuidas nad tahaks olla kaasatud. Väärtuslikke ideid saaks jagada ka näiteks teised vallad, kus on tehtud kodanike kaasamise osas mingeid edusamme või ollakse selles osas heal tasemel.

  1. Kuidas saaks müük ja turundus aidata?

Kuna avalikul sektoril otseselt müügi suunitlust pole, siis müük kahjuks kuidagi antud probleemi lahendamisel kaasa ei saa aidata. Turunduse poolest - ilmselt peaks mõni turunduse taustaga inimene vallavalitsuses arutelu ja info jagamist koordineerima ka näiteks sotsiaalmeedias, valla ajalehes, gruppides ja muudes kohtades.

  1. Kes püüab probleemide lahendamist takistada ja miks? Kes saab ebaõnnestunud probleemide lahendamisest kasu?

Elanike kaasamist valla arutellu ja otsustesse võib blokeerida vallavalitsus ise, sest liiga palju erinevaid arvamusi või vastuseis võib venitada protsesse või takistada mingite otsuste vastuvõtmist, mis valla huvides oleks tegelikult kasulikud. Ehk liigne info kommunikeerimine võib valla vaatepunktist asju keerulisemaks teha.

Mida arvad sina meie huvigruppide valikust, kas sooviksid midagi lisada? Meie jääme sinu arvamust ootama ja kohtume juba järgmine nädal uue teemaga.

Kommentaarid

Populaarsed postitused