Kokkuvõte

Olemegi jõudnud lõpule oma kursusega ja seega ka selle blogiga. Lõpetuseks analüüsime, mida igaüks meist loovuse kohta õppis ja kuidas me oma loovust hindaksime. 




Tõdesin paljuski arusaamine, mida olen ka seni enda kohta arvanud. Ma ei pea ennast kindlasti loovaks või kreatiivseks inimeseks ja seda tõestas ka õpitud teooria :) Küll aga sain ma teadmisi juurde selles vallas, kuidas toimib innovaatilisus nö kindlas ja faktipõhises keskkonnas või infoväljas, mis on minu jaoks meeldiv üllatus ja tekitab uut optimismi, et saab olla ka innovaatiline tuginedes praktikale, õpitule ja faktidele. 
Kindlasti oli positiivne kogemus ka palju arutleda gruppides, erinevate inimeste ja mis veel olulisem, erinevate vanusegruppide esindajatega.
Kursus oli samaaegselt õpetlik, huvitav, paindlik ja lõbus!

Nell Natali


Õppisin enda kohta seda, et olen päris palju oma mõttemustrites kinni ning kui mingid head mõtted on juba tulnud, siis täiesti teise nurga alt läheneda on raske (nt meie vallavalitsusele uusi lahendusi välja mõeldes). Võib-olla on asi ka selles, et olen endale varasemalt alati öelnud, et millegipärast nii “ei saa” ja nüüd aju usubki, et ei saa, kuid selles aines tehtud mitmed loovad ülesanded aitasid õnneks natukenegi sellest välja tulla. Küll aga tunnen vaatamata enda suhtes kriitiline olemisele, et teiste väljapakutud loovate ideede suhtes olen väga avatud, mis on positiivne. Lisaks tean juba varasemast, et minu kõige parem n-ö flow või loov seisund on hommikuti, kui saan olla üksi: siis tulevad uued mõtted kõige paremini. Soovin endale, et võtaksin siit ainest kaasa just avatud lähenemise ja mitmed ägedad  ideede väljamõtlemise meetodid lisaks tavapärasele ajurünnakule!

Greete


Ma arvan, et ma olen üldiselt üsna loov inimene olnud kogu oma elu. Loovuse kursus kindlalt aitas sellele kaasa, sest sain teha tiimitööd väga erinevate ja lahedate inimestega ja seeläbi õppida, kuidas teised oma loovust rakendavad. Kindlasti õppisin palju blogi pidamisest, loovusest endast, loovuse tehnikatest ja imekombel ka enda kohta. Sain aru, et probleeme ei ole olemas, selle asemel on meil väljakutsed ning loovus on väga suur osa nendega toime tulemisest. Minu loovust soosib kindlasti koostöö erinevate inimestega, sest just teised inimesed on need, kes saavad meid uut moodi mõtlema panna. Samas  takistab loovust kindlasti motivatsioonipuudus, mis meil kõigil aeg-ajalt ette tuleb. Kokkuvõttes ütleks, et kursus oli väga õpetlik ja arendav nii meie tiimile kui ka mulle endale individuaalselt. 

Mihkel


Loovus on asi, mida ei saa õppida. Fantaasia töötab iseenesest 24/7, seda ei saa lülitada välja ja mõistus genereerib igasugust asja. Loovust mõjutavad kõige rohkem tujud minu arvates. Võib teha palju erinevaid teste, harjutusi ja brainstorme, kuid kui tuju on näiteks halb, siis ega sellest lõppude-lõpuks niikuinii kasu ei ole. Ma olen “hull”, teist sarnast inimest annab otsida, kes mõtleks nii palju, kuid siia meesnaiskonda ma sobisin. Ühine koostöö klappis ja vahest sai ka natukene nalja tehtud. Kamp heatujulisi loovaid ja innuka mõttelennuga inimesi sai kokku ja ütlen, et me kõik arenesime paremuse suunas ning tulevikus kõik meist teevad ära maailmat muutva imeteo!

Kristina 


Mina tunnen, et loovus ja loovad ideed tulevad minuni täiesti juhuslikult. Tavaliselt puhke hetkel, kui teisi segavaid faktoreid ei ole. Kindlasti erinevad harjutused ja ajurünnaku tehnikad soosivad ka minul loovuse tekkimist, kuid ka siis on see natukene kontrollitud ning ei tule päris neid “kastist välja” ideid, mis juhuslikult pähe tulevad suvalisel hetkel. Loovust inspireerib minul ka ümbritsev seltskond. Loovust takistavad igasugused hirmud ja enda peas paika pandud piirangud ala “need ideed kindlasti ei sobi, nii ei saa, nii ei tohi jne”. Samuti on takistavaks teguriks ka väsimus, siis on suhteliselt lootusetu midagigi sealt välja võluda.


Meie poolt on nüüd kõik. Loodame, et nautisite meie teekonda ja võtsite endaga kaasa ka mõningaid tarkuseteri. Järgmise korrani ;)


Kommentaarid

Populaarsed postitused