Õppejõu väljakutse 4- loovustehnika ja selle kasutamine
Heihopsti! Kätte jõudnud uus nädal, uus ülesanne. Seekord pidime leidma ühe meetodi või n.ö ülesande, millega genereerida gruppides erinevaid uusi ideid. Meie valisime “negatiivse ajurünnaku” ehk tagurpidi ajurünnaku.
Kuidas asi töötab?
Selle meetodi käigus pööratakse probleemküsimus vastupidi. Kui “negatiivsele” probleemküsimusele on leitud võimalikult palju ideid, siis hakatakse igale ideele mõtlema juurde positiivset vastet, mis vastaks meie antud algsele küsimusele. Tagurpidi ajurünnak võimaldab leida palju erinevaid, uusi ja põnevaid lahendusi, sest sellel hetkel me lubame endal mõelda suurelt ja see annab võimaluse tulla välja uudsete ja põnevate lahendustega.
Praktika
Viisime meetodi läbi 1.märtsi loovus ja innovatsiooni harjutustunnis kaastudengite abil. Moodustasime 5 meeskonda ja andsime neile lahendada meie enda probleemi: valla elanike vähene kaasatus valla arutellu ja otsustesse. Kõigepealt keerasime probleemi vastupidiseks: valla elanike liigne kaasatus valla arutellu ja otsustesse.
Kõigepealt lasime gruppidel arutada, et mida ei tohiks teha kui inimesed on liiga kaasatud? Selleks andsime rühmadele aruteluks aega 5 minutit. Siin tuli väga palju erinevaid lahendusi: näiteks tuli välja, et ei tohiks lõpetada valla lehe printimist; ei tohiks mitte küsida inimeste arvamust; ei tohiks teha inimesi maha liigsete arvamuste pärast ning ei tohiks üleüldiselt jätta infot jagamata. Lahendused arutasime läbi kõik koos ühes grupis. Seejärel arutasime, mis kindlasti seda vastupidist probleemi ei lahendaks ja samal ajal lahendaks meie tegelikku probleemi? Selleks andsime aega 4 minutit. Lahendustest võiks välja tuua näiteks: leida valda kommunikatsioonijuht, kes tegeleks ürituste ja kommunikatsiooniga; rohkem üritusi, kus inimesed saaksid omavahel suhelda; luua valla YouTube kanal, kus valla tegemisi saaks kajastada; live ülekanded Facebookis valla aruteludest ja istungitest. Ka teise küsimuse arutasime kõik koos ühes grupis läbi.
Kogu protsess toimus keskkonnas Zoom, kus kasutasime rühmade moodustamiseks breakout tubade lahendust ja lasime inimestel ise valida, millistesse ruumidesse nad minna soovivad.
Tehnika läbiviimise protsess ja sellest tulnud lahendused tulid väga põnevad. Tunnis esitasid ka teised grupid oma loovustehnikaid, millest silmapaistvaim oli muusika kuulamine.
Milliseid lahendusi saaks veel meie valitud tehnika abil leida? Anna meile kommentaarides märku, milliseid lahendusi pakuksid sina meie probleemile või äkki kasutasid tehnikat oma probleemi lahendamiseks ning soovid hoopis enda probleemi ning lahendusi jagada.
Kommentaarid
Postita kommentaar